S& P 500 ممکن است نزدیکترین مرحله بازار خرس باشد
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

تاریخ می تواند به عنوان یک راهنما عمل کند ، نه به این دلیل که می تواند آینده را پیش بینی کند ، بلکه به این دلیل که گاهی اوقات می تواند ما را برای آنچه ممکن است اتفاق بیفتد آماده کند. سرمایه گذاری بسیار در مورد درک اصول و روندهای فنی است. اما عنصری که بیشتر اوقات از دست می رود احساسات است و این احساسات چگونگی پاسخ مردم به اخبار یا رویدادهایی است که به نظر می رسد تحمل می کنند و تاریخ را شکل می دهند.

شباهت ها در بازار سهام امروز و S& P 500 (SP500) بازارهای خرس بزرگ گذشته را تکرار می کند. مسیر 2022 S& P 500 مسیرهای چرخه های 1936 ، 2000 و 2008 را دنبال کرده است. این بدان معنا نیست که آینده در یک دوره از پیش تعیین شده قرار دارد. این نیست. اما این می تواند بر اساس چگونگی عملکرد بازارهای خرس و احساسات عملکرد گذشته ، به ما نگاهی بیندازد.

پس از تظاهرات از مارس 1935 تا مارس 1937 ، S& P 500 به شدت تا تابستان سال 1937 کاهش یافت و تقریباً 19 ٪. این زمانی بود که این شاخص یک تجمع تابستانی جامد را دید ، که S& P 500 بیش از 14 ٪ تخفیف از پایین ترین سطح خود را برداشته و در حدود 20 اوت 1937 به اوج خود رسید. پس از آن تظاهرات تابستانی ، بازار به شدت سقوط کرد ، نزدیک به 70 ٪ بین سپتامبر 1937 و آوریل 1938واد

با استفاده از یک افست 31،065 روزه برای پوشیدن S& P 500 از امروز در مقابل بازار خرس ، می توانیم S& P 500 از امروز یک دوره بسیار مشابه با سال 1937 ترسیم کرده ایم. این نشان می دهد که S& P 500 امروز احتمالاً خواهد بوددر دو هفته آینده به یک نقطه تورم ضربه بزنید. این می تواند منجر به ادامه تظاهرات اخیر 2022 شود ، مقایسه با سال 1937 دیگر کار نمی کند ، یا S& P 500 از 2022 به همان اندازه که بازار در سال 1937 انجام داد ، به شدت پایین تر شد.

Chart

بازار خرس که در سال 2000 آغاز شد ، بسیاری از ویژگی های مشابه S& P 500 امروز را نیز به اشتراک می گذارد. در این حالت ، با استفاده از یک جبران 7874 روزه ، این دو نمودار به نمایش در می آیند. پس از فروش سال 1998 ، S& P 500 تا سال 2000 به شدت تظاهرات کرد. S& P 500 از 2000 در ابتدا مقاومت بیشتری داشت و مجدداً اوج مارس 2000 خود را دوباره در سپتامبر 2000 امتحان کرد. پس از آن ، این شاخص شاهد فروش تلفظ بود و پس از آنتظاهرات ژانویه 2001. در این تظاهرات ژانویه سال 2001 ، بازگشت نهایی و به دنبال آن کاهش نزدیک به 20 ٪ در آوریل 2001 بود.

باز هم ، بازار امروز در همان نقطه از زمان است. بنابراین ، اگر S& P 500 پایین بیاید و مسیر 2000 را دنبال کند ، این کاهش شدید ممکن است طی دو هفته آینده اتفاق بیفتد.

Chart

سرانجام ، به نظر می رسد که بازار خرس سال 2008 با S& P 500 از 2022 با نزدیکترین مطابقت دارد. یک افست 5،218 روزه در پاییز 2020 با پایین دو برابر در بهار سال 2006 خطوط پایین دو برابر را خط می کند. مانند دو نمونه قبلی در بازار خرس ، پس از اوج گرفتن در اکتبر 2007 ، S& P 500 با کاهش آهسته و پایدار پایین آمدنزدیک به 19 ٪پس از آن یک تظاهرات در بهار سال 2008 دنبال شد که منجر به افزایش تقریبا 12 ٪ شد. البته ، پس از آن تجمع ، S& P 500 دوباره خود را پایین تر کرد و دستاوردهای بهار را پاک کرد.

Chart

شباهت ها

این کاهش ممکن است در هر یک از این موارد متفاوت باشد ، اما به همین دلیل مهم نیست. این الگویی است که بازار از آن موضوع پیروی می کند. هنگام پوشیدن 1937 ، 2000 و 2008 همه در یک نمودار ، آنها نشان می دهند که مراحل تجمع گاو نر تقریباً یکسان است ، با اوج گرفتن در یک بازه زمانی 6 ماهه ، و به دنبال آن یک کاهش شدید ، یک راهپیمایی بسیار تیز پیش بینی می شودبا یک کاهش قابل توجه شدیدتر.

Chart

آیا این بدان معنی است که بازار 2022 باید از همان مسیر پیروی کند؟نه ، البته ، اینطور نیست. اما اگر این یک بازار خرس باشد که ما در آن قرار داریم و الگوی ادامه دارد ، ممکن است بازار به خطرناک ترین قسمت بازار خرس وارد شود. بخشی که یک راهپیمایی قدرتمند همه را از گارد محافظت می کند و با کاهش شدید و ناگهانی دنبال می شود.

Chart

آنچه در آینده برای سهام اتفاق می افتد ، حدس هر کسی است و این نمودارها به ما نمی گویند که این نتیجه چه خواهد بود. اما قدرت تاریخ و احساسات انسانی به ما می گوید که چه اتفاقی می افتد در آینده ، و در این حالت ، پاسخ ممکن است ما را در چهره خیره کند تا همه ببینند.

با یک آزمایش دو هفته ای به خواندن بازارها بپیوندید!

(*پیشنهاد آزمایشی رایگان در فروشگاه App موجود نیست)

خواندن بازارها به خوانندگان کمک می کند تا تمام سر و صداهای ارائه دهنده ایده های سهام و به روزرسانی های بازار را ارائه دهند و به دنبال فرصت ها باشند.

ما از یک فرآیند مکرر و دقیق برای تماشای روندهای اساسی ، نمودارهای فنی و داده های معاملاتی گزینه ها استفاده می کنیم. این فرایند به جداسازی و تعیین اینکه ممکن است سهام ، بخش یا بازار در چه بازه های زمانی مختلف قرار بگیرد ، کمک می کند.

این مقاله توسط نوشته شده است

Mott Capital Management profile picture

من مایکل کرامر ، بنیانگذار Mott Capital Management و خالق Reading The Markets ، یک سرویس بازار SA هستم. من روی مضامین و روندهای کلان تمرکز می کنم ، به دنبال سرمایه گذاری های رشد طولانی مدت موضوعی هستم و از داده های گزینه برای یافتن فعالیت غیرمعمول استفاده می کنم.

من بیش از 25 سال تجربه خود را به عنوان یک معامله گر خریدار ، تحلیلگر و مدیر نمونه کارها برای توضیح پیچ و تاب و چرخش بازار سهام و جایی که ممکن است در مرحله بعدی باشد ، استفاده می کنم. علاوه بر این ، من از داده های فروشندگان برتر برای تدوین تجزیه و تحلیل خود استفاده می کنم ، از جمله برآوردهای تحلیلگر و تحقیقات طرف فروش ، اخبار ، داده های گزینه های عمیق و سطح گاما.

افشای اطلاعات: من/ما در هر یک از شرکتهای ذکر شده سهام ، گزینه یا موقعیت مشتق مشابه نداریم و هیچ برنامه ای برای شروع چنین موقعیت هایی در طی 72 ساعت آینده وجود ندارد. من این مقاله را خودم نوشتم و این نظرات خودم را بیان می کند. من جبران خسارت برای آن دریافت نمی کنم (غیر از جستجوی آلفا). من با هیچ شرکتی که سهام آن در این مقاله ذکر شده است ، رابطه تجاری ندارم.

افشای اضافی: نمودارهای مورد استفاده با اجازه Bloomberg Finance L. P. این گزارش حاوی تفسیر مستقل است که فقط برای اهداف اطلاعاتی و آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. مایکل کرامر عضو و مشاور سرمایه گذاری با مدیریت سرمایه Mott است. آقای کرامر به این شرکت وابسته نیست و در هیئت مدیره شرکتهای مرتبط که این سهام را صادر کرده است ، خدمت نمی کند. کلیه نظرات و تحلیل های ارائه شده توسط مایکل کرامر در این تجزیه و تحلیل یا گزارش بازار صرفاً نظرات مایکل کرامر است. خوانندگان نباید با هیچ عقیده ، دیدگاه یا پیش بینی بیان شده توسط مایکل کرامر به عنوان یک درخواست یا توصیه خاص برای خرید یا فروش امنیت خاص یا پیروی از یک استراتژی خاص رفتار کنند. تجزیه و تحلیل مایکل کرامر مبتنی بر اطلاعات و تحقیقات مستقل است که وی قابل اعتماد را در نظر می گیرد ، اما نه مایکل کرامر و نه مدیریت سرمایه ، کامل بودن یا صحت آن را تضمین نمی کنند و نباید به این ترتیب اعتماد کرد. مایکل کرامر تحت هیچگونه تعهدی برای به روزرسانی یا تصحیح اطلاعات ارائه شده در تحلیل های خود نیست. اظهارات ، راهنمایی ها و نظرات آقای کرامر بدون اطلاع قبلی در معرض تغییر است. عملکرد PAST نشانگر نتایج آینده نیست. نه مایکل کرامر و نه مدیریت سرمایه ، نتیجه و سود خاصی را تضمین نمی کنند. شما باید از ریسک واقعی ضرر در پیروی از هرگونه استراتژی یا تفسیر سرمایه گذاری ارائه شده در این تجزیه و تحلیل آگاه باشید. استراتژی ها یا سرمایه گذاری های مورد بحث ممکن است در قیمت یا ارزش نوسان داشته باشد. سرمایه گذاری یا استراتژی های ذکر شده در این تجزیه و تحلیل ممکن است برای شما مناسب نباشد. این ماده اهداف سرمایه گذاری خاص ، وضعیت مالی یا نیازهای شما را در نظر نمی گیرد و به عنوان توصیه ای مناسب برای شما در نظر گرفته نشده است. شما باید در این تحلیل تصمیم مستقل در مورد سرمایه گذاری یا استراتژی بگیرید. در صورت درخواست ، مشاور لیستی از کلیه توصیه های ارائه شده در طول دوازده ماه گذشته را ارائه می دهد. قبل از انجام اطلاعات در این تجزیه و تحلیل ، باید در نظر بگیرید که آیا برای شرایط شما مناسب است و به شدت در نظر دارید که از مشاور مالی یا سرمایه گذاری خود برای تعیین مناسب بودن هر سرمایه گذاری به دنبال مشاوره باشید.




:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 28 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: